Rodzaje układów smarowania

Pobierz

Układy progresywne, dzięki swoim niewielkim rozmiarom mogą być stosowane w urządzeniach i maszynach o małych gabarytach.Układ smarowania silnika spalinowego data aktualizacji: 2013.05.28 Rys. 1.. Charakteryzuje się dwoma głównymi przewodami zasilającymi w środek smarny.Do smarowania łożysk tocznych stosuje się dwa rodzaje środków smarnych - oleje i smary plastyczne.. Charakteryzuje się jednym głównym przewodem zasilającym od którego poprowadzone są elementy dozujące do poszczególnych punktów smarnych.. Dla tarcia tocznego w przypadku wysoko obciążonych węzłów występuje specjalny rodzaj smarowania hydrodynamicznego - elastohydrodynamiczne.Wśród rodzajów układów centralnego smarowania wyróżnia się układ: progresywny, jednoliniowy, dwuliniowy, wieloliniowy, natryskowy, impulsowy, QLS, BDS, dwuliniowo-progresywne i wieloliniowo-progresywne.Różnice między układami smarowania silników benzynowych i wysokoprężnych.. Dostosowane są do konstrukcji urządzeń wykorzystywanych w danym przemyśle: natryskowy - w takich układach smar do urządzenia trafia za pośrednictwem sprężonego powietrza, tworząc tym samym warstwę ochronną,Natryskowe, dwuliniowe, progresywne, jednoliniowe, wieloliniowe oraz mieszane to najważniejsze rodzaje układów centralnego smarowania.. W zależności od zapotrzebowania na ilość produktu smarnego, zabudowy urządzenia, rodzaju pompy ciśnieniowej oraz przeznaczenia maszyny (przemysł spożywczy, samochodowy, tekstylny itp.) typy układów różnią się od siebie specyfikacją.Układy centralnego smarowania znajdują również zastosowanie na przeróżnych liniach produkcyjnych, a więc dosłownie w każdej gałęzi przemysłu..

Rodzaje układów centralnego sterowania.

układ .Przykładem zastosowania smarowania granicznego mogą być sworznie, tuleje, przekładnie wolnoobrotowe oraz układy rozruch/hamowanie.. Układ tworzą również liczne, mniejsze elementy, np. złącza, zawory i filtry.Układ smarowania silnika spalinowego Zadaniem układu smarowania silnika jest dostarczenie oleju silnikowego do współpracujących ze sobą części w celu zmniejszenia ich zużycia.. Mieszane dwuliniowo - progresywne.. Układ smarowania samochodu można porównać do krwioobiegu człowieka - czyli układu naczyniowego rozprowadzającego krew poprzez serce (pompę) , tętnice i żyły.Układy centralnego smarowania Rodzaje systemów smarowania.. Mieszane wieloliniowo - progresywne.. 1- Miska olejowa, 2- Smok olejowy, 3 - Pompa oleju, 4 - Zawór zwrotny ciśnienia oleju, 5 - Czujnik ciśnienia oleju, 6 - Filtr oleju, 7 - Zawór chłodnicy oleju, 8 - Chłodnica oleju, 9 - Wałki rozrządu,10 - Regulator ciśnienia, 11 - Fragment magistrali olejowej w bloku silnika, 12 - Fragment magistrali olejowej w .Rodzaje układów centralnego smarowania.. Zapoznając się z krótką charakterystyką kolejnych konstrukcji, można dostosować konkretny typ układu smarowania do wyposażenia swojej firmy.Smarowanie olejowe z układem powrotu (obieg zamknięty)..

Układy centralnego smarowania.

Środki smarne: olej i smar.. Smarowanie elastohydrodynamiczne.. Dzięki odpowiedniemu smarowaniu maszyny zostają zabezpieczone przed awariami i szybszym zużyciem poszczególnych .Jakie są rodzaje pomp smaru oraz oleju?. Progresywne.. Olej pod ciśnieniem jest doprowadzany tylko do niektórych części, np. do łożysk głównych i korbowych wału korbowego, czy łożysk wału korbowego .Rys.. Jakie układy smarowania stosowane są w przypadku niewielkich maszyn?Przykładem układu smarowania jest smarowanie obiegowo-ciśnieniowe.Każdy układ centralnego smarowania jest złożony z wielu współpracujących ze sobą komponentów.. W takich silnikach .Z kolei układy wieloliniowe nadają się do układów o dużym lub bardzo dużym zapotrzebowaniu punktów na środek smarny, w związku z czym często są stosowane do smarowania różnego rodzaju przenośników, w tym ślimakowych i taśmowych, a także maszyn o niewielkiej liczbie punktów smarowania, takich jak prasy czy kruszarki.Rodzaje układów smarowania Rozróżniamy dwa rodzaje układów smarowania: ciśnieniowy i mieszankowy.. Powszechnie używany jest układ z mokrą miską olejową, będącą zasobnikiem oleju smarującego silnik.. Jednoliniowy.. Podział ten obejmuje zatem: pompy smarowe, pompy olejowe..

Układ smarowania silnika spalinowego.

Jednoliniowe.. Zarówno jeden, jak i drugi rodzaj pomp odpowiada za utrzymanie i regulację ciśnienia substancji smarującej w układach centralnego smarowania.. Czym się charakteryzują?Do podstawowych rodzajów układów centralnego smarowania zaliczają się: Smarowanie mgłą olejową (natryskowe) - polega na podawaniu ciągłego strumienia powietrza do punktu smarowania, środkiem transportu dla małych ilości oleju jest powietrze, a olej wprowadzany w regularnych odstępach tworzy na powierzchni smarowanej warstwę zmniejszającą tarcie i zużycie elementów.Rodzaje układów centralnego smarowania.. Dwuliniowy.. Dwuliniowe.. W zastosowaniach sportowych stosuje się często układ z tzw. suchą miską olejową.Wyróżnia się kilka rodzajów układów centralnego smarowania, które m.in. dostępne są w naszej ofercie.. Ich użycie jest w pewnych .Progresywne układy smarowania są przeznaczone przede wszystkim do dostarczania standardowych smarów o gęstości do 2 wg.. Wśród podstawowych rodzajów układów centralnego smarowania można wyróżnić przede wszystkim układy jednoliniowe, przeznaczone do pracy z małymi, zwartymi urządzeniami i pojazdami, układy progresywne, stosowane w maszynach o wielu punktach smarnych i skomplikowanej budowie, układy impulsowe .Wśród systemów centralnego smarowania można wyróżnić układy: jedno-, dwu- i wieloliniowe, progresywne - wspomagane przez pompę, której wydajność można regulować, przeznaczone do smarowania nawet 200 punktów o. natryskowe - nanoszące smar na większą powierzchnię metoda rozpylania mgły olejowej, .Jakie rodzaje układów centralnego smarowania wyróżniamy?.

W silnikach czterosuwowych układy smarowania można podzielić na dwie grupy.

Układ smarowania silnika spalinowego.. Wśród nich najważniejsze to pompy, przewody smarowe oraz elementy dozujące czynnik taki jak smar lub olej.. klasyfikacji NLGI.. Układy centralnego smarowania to zaawansowane technologicznie systemy służące do równomiernego rozprowadzania środków smarnych do wybranych elementów maszyny.. Wieloliniowe.. 1- Miska olejowa, 2- Smok olejowy, 3 - Pompa oleju, 4 - Zawór zwrotny ciśnienia oleju, 5 - Czujnik ciśnienia oleju, 6 - Filtr oleju, 7Układy centralnego smarowania to część infrastruktury konserwacyjnej instalacji.. W pompie BEKA-MAX PICO zastosowano kombinację systemu progresywnego i wieloliniowego - najbardziej ekonomicznego rozwiązania dla nowoczesnych pojazdów użytkowych.Rodzaje układów centralnego smarowania Jednoliniowe układy smarowania (m.in. SKF MonoFlex ) przeznaczone są do smarowania maszyn i urządzeń o dość zwartej budowie i niewielkim zapotrzebowaniu na środek smarny, takich jak obrabiarki, oraz wszelkie maszyny stosowane w przemyśle drzewnym, drukarskim, tekstylnym, samochodowym, czy .Pompy w układach centralnego smarowania można podzielić, między innymi na podstawie stosowanego w nich środka smarnego.. Wyróżniamy m.in.: pompy elektryczne, pompy linowe, pompy pneumatyczne, pompy beczkowe; oraz pompy manualne.. układ smarowania dwuliniowy - przeznaczony głównie do dużych maszyn i ciągów technologicznych m.in. hutniczych.. Rodzaj smarowania zdeterminowany jest przez konstrukcję maszyny, a w szczególności jej węzłów łożyskowych, a także przez warunki działania łożysk, takie jak temperatura, przenoszone obciążenia i prędkość obrotowa.Do najpopularniejszych typów centralnego smarowania należą: układ smarowania jednoliniowy - przeznaczony głównie do maszyn, w których zapotrzebowanie na smar jest niewielkie..


wave

Komentarze

Brak komentarzy.
Regulamin | Kontakt