Czym są krówki? Na pewno znacie ich smak, ale nie każdy będzie wiedział, jak powstają te wyjątkowe cukierki. Pragniemy otworzyć przed wami drzwi do tej tajemnicy i przedstawić sposób, w jaki powstają najbardziej rozpoznawalne cukierki na świecie – krówki reklamowe. Do powstania tych wybornych smakołyków potrzebne są trzy składniki. To cukier, mleko i tłuszcz. To w zupełności wystarczy, aby można było wyprodukować przepyszne cukierki, które towarzysza nam od najmłodszych lat. Wszystkie te składniki są ze sobą topione, a następnie mieszane, aż do uzyskania masy o jednolitej i gładkiej konsystencji. Następnie dodawany jest tłuszcz w zależności od wersji, w jakiej krówki reklamowe mają występować, zawartość tłuszczu może być standardowa lub zmniejszona. W tym drugim przypadku mamy do czynienia z krówkami dietetycznymi, tak zwanymi light.
Aby lepiej rozumieć powody, dla których krówki reklamowe są tak lubiane przez wszystkich, należałoby spojrzeć bliżej na podstawowe składniki. Cukier jest substancją, która ma duży wpływ na nasze życie. Mimo że nie jest nam do niczego potrzebna i możemy się bez niej obejść, to jednak czujemy do niej pociąg. Zjedzenie raz na czas słodkiej krówki jest więc wskazane, ponieważ poprawia nam humor. Poza tym, krówki mają intensywnie mleczny smak. To zasługa polskiego mleka, które jest kolejnym niezbędnym składnikiem. Mleko i cukier łączą się ze sobą, tworząc jednolitą masę. Niestety, brak tłuszczu sprawia, że masa ta nie może wystarczająco związać. Krówki reklamowe mogą więc rozsypywać się i nie są jeszcze takie, do jakich przywykliśmy. Dodaje się więc do nich tłuszcz. Tłuszcz roślinny wspiera wiązania i czyni konsystencję bardziej kremową. To właśnie on oraz cukier odpowiadają za to, że krówki reklamowe tak bardzo dobrze się ciągną.
Krówki to jednak również opakowanie. Sprzedawanie krówek bez pojedynczego opakowania nie jest możliwe. Między innymi dlatego, że cukierki same ze sobą mogłyby się kleić. Wystarczy bowiem niewielka temperatura dodatnia, a cukier i tłuszcza zaczynają się rozpływać. Na krówki reklamowe jak i te do obrotu detalicznego stosowane jest takie samo, dwu warstwowe opakowanie. Warstwa wewnętrzna składa się z czystego, białego papieru woskowanego, a warstwa zewnętrzna również jest z papieru, ale zadrukowanego kolorowym nadrukiem po stronie zewnętrznej. Opakowanie są zwijane, a końce zagniatane w trójkątne końcówki. Dzięki temu krówki nie rozwijają się samoczynnie. Taki sposób pakowanie gwarantuje ich długą świeżość i zdatność do spożycia.