Balony reklamowe mogą więc być produkowane w ten sposób w naprawdę dużych ilościach. Czasami zachodzi potrzeba stworzenia większego „nośnika” – wtedy liczy się to, czy grafika do nadruku została przygotowana w odpowiednio dużej rozdzielczości, żeby można było ją dowolnie skalować. Najlepiej do tego nadają się grafiki wektorowe. W większości przypadków balony reklamowe lepiej prezentują się po w miarę mocnym nadmuchaniu, gdyż ich powierzchnia staje się wtedy dobrze naciągnięta i lekko opalizująca, przez co widać dokładnie grafikę, napisy, logo czy cokolwiek innego znajdującego się na balonie. Jeśli wprowadzany jest kolor, zazwyczaj ważna jest jeszcze kwestia doboru barwy elementów graficznych do „tła” czyli powierzchni balonu. W produkcji seryjnej ciężko o to zadbać, najczęściej jednak wybiera się całe serie w jednym kolorze, co pozwala wyeliminować najbardziej wyraźne błędy w połączeniach barw.